anders

The ego has landed, consumers demand escalates

Millions of people, millions of tastes.

Bureau Nijman + van Haaster is gespecialiseerd in stijl en stijlvoorkeuren. Wij doen regelmatig consumentenonderzoek op het gebied van stijlvoorkeuren in de mode en interieur.

Wij zijn uitstekend op de hoogte van het smaak en het smaakbereik van de consument. Wat vindt hij mooi en lelijk? Wanneer leidt het vergroten van de collectie tot een negatieve koopimpuls?

Voor het Productschap Tuinbouw heeft  Bureau Nijman + van Haaster internationaal segmentatieonderzoek naar stijlvoorkeuren gedaan in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Daarnaast hebben wij een grootschalig kwalitatief stijlonderzoek gedaan naar modevoorkeuren van Moslima's.

Op dit moment zijn wij bezig met een internationaal stijlonderzoek mode voor Neckermann Germany.

Voor meer informatie over deze projecten klik je door naar onze pagina Projecten.

We launched a new website

Where we guide you trough the tastes we can offer you.

 

Met de komst van een nieuw team en een nieuw digitaal tijdperk heeft Bureau Nijman + van Haaster een nieuwe website ontwikkeld.

Bekijk onze levende pasfoto’s en maak kennis met het team op de pagina Bureau.

Wil je meer weten over onze projecten dan klik je door naar de pagina Projecten.

Lees meer over ons aanbod op de pagina Producten en kijk wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Je bent van harte welkom op: www.bureau-nvh.nl

We are tastemakers

And help you to make tasteful decisions for your company.

We like to stay in touch and help you whenever and wherever we can.

Take a look at our new website, follow us on twitter and join us as a friend on Facebook.

So... Simply a tasteful 2011!

Aafje, Anet, Jacqueline, Natasja, Kirsten, Cerinte en Machteld

Reality is stranger than fiction

In a world were you can taste 1000 diferent styles.

Bureau Nijman + van Haaster houdt je vanaf dit jaar op de hoogte van de laatste trends, beursbezoeken, recente projecten en alles wat er in en om ons bureau gebeurd.

Ook zijn wij te vinden op Facebook en Twitter. Volg ons en blijf op de hoogte van wat er gaande is in de wereld van de bloemen en planten, mode en interieur.

Kijk snel op onze nieuwspagina, volg ons op twitter en meld je aan als vriend op  Facebook.

Super stagiair Cerinte vertelt...

Beeldbron: Cerinte Hendriksma

Stage bij Bureau Nijman + van Haaster, een bedrijf met alleen maar vrouwen.  Velen denken nu: Succes! Dat kan alleen maar fout gaan al die vrouwen op één kantoor...? Het tegendeel is waar!

“Ik kan heel eerlijk zeggen dat ik een hele leuke, leerzame en vooral ook gezellige stage heb gehad!”

“Een stageperiode van vijf maanden waarin ik veel heb geleerd.
Ik heb geleerd om op een andere manier trends te analyseren. Namelijk om ze binnen stijlgroepen te plaatsen. Voordat ik stage ging lopen bij Bureau Nijman + van Haaster had ik nog nooit van stijlgroepen gehoord. Nu kan ik geen tijdschrift meer open slaan zonder in stijlgroepen te denken.” 

“Alle verschillende opdrachten waar aan ik mee heb mogen werken waren leuk om te doen. Ik heb gewerkt voor verschillende opdrachten in mode en interieur. Zo heb ik mijn bijdrage geleverd aan trendprojecten voor Praxis, IBC, Stichting Tuinpromotie Nederland en Neckermann. Hierdoor leer je echt de diversiteit van het beroepsveld kennen. Deze stage heeft mij duidelijk gemaakt wat ik al dacht: Dit is de branche waarin ik mijzelf zie werken in de toekomst!”

Cerinte Hendriksma

Cerinte was onze creatieve super stagiair. Wij wensen haar veel succes tijdens haar afstuderen aan de Willem de Kooning academie de komende periode! U kunt Cerinte haar portfolio bekijken door op de onderstaande link te klikken.

Links:

Cerinte Hendriksma portfolio
Willem de Kooning Academie

Explore the Extreme

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Een inspirerende presentatie waarin Aafje Nijman u mee neemt op een ontdekkingsreis richting 2012-2013.

Het thema ‘Explore the Extreme’ laat zien dat we in een tijd van grote tegenstellingen leven. We focussen ons op uitersten en dit geeft ons een gevoel van vrijheid. Hierdoor kan de consument enorme contrasten ervaren. Deze tegenstellingen spreken elkaar niet langer tegen, maar symboliseren onze wereld van dit moment. Grote contrasten die hand in hand samengaan. 

In deze presentatie laat Aafje u zien wat dit betekent voor uw bedrijf. Deze lezing is bedoeld voor iedereen die behoefte heeft aan een dosis inspiratie en voor diegene zich ervan bewust is dat veranderingen steeds sneller gaan. En natuurlijk voor organisaties waarin trends en ontwikkelingen een belangrijk speerpunt zijn voor de toekomst.

Wij zijn 5 verschillende types...

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Wie zijn wij?

Wij zijn de zandloper, de diamant, de rechte, de piramide en de lichte diamant...

Op maandag 21 en 28 maart gaven wij een presentatie over stijladvies voor modeprofessionals in Nederland in samenwerking met www.indemode.nu.

Daar stonden we dan op een woensdagmiddag in ons ondergoed....
Omdat ook wij niet het ideale figuur hebben, net als doorsnee Nederland, besloten we met het hele kantoor als model aan te treden. Maar hoe zie je je eigen bodyline nou het best? Juist ja; in je ondergoed!

Dus kwam het moment dat wij gekleed in een zwarte legging en longsleeve full-front op de foto moesten. Kwetsbaar en ontwapenend. Want ook wij hebben allemaal onze eigen probleemgebieden en willen er goed uitzien met een figuur dat in balans is.

Ja, jullie kunnen je voorstellen wat voor een gesprekken en discussies over mode dit soms oplevert in ons vrouwenimperium. De één heeft altijd nog een groter probleemgebied dan de ander. Maar het is het aller-leukst, dat we elkaar hier altijd doorheen kunnen helpen door oplossingen aan te dragen en in alle eerlijkheid en openheid te zeggen wat we ergens van vinden. Ons favoriete bureau-uitje is dan ook het shoppen van de nieuwste must haves. Het was dan ook voor alle toeschouwers van onze presentatie een feest van herkenning toen er geen flinterdunne modellen op het podium liepen, maar fashion victims met een imperfect figuur met uiteindelijk maar één doel voor ogen: er goed gestyled en fashionable uit willen zien volgens de laatste modetrends!

Anet van Haaster vertelt...

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

De afgelopen maanden is er veel veranderd bij ons op kantoor, nieuwe jonge mensen met veel ideeën kwamen binnen en dat is nou net we naar op zoek waren. Het onderwerp werd al snel: De website van BN+vH en de nieuwe social media.

Aaf en ik hadden in 2007 onze bureau-website gelanceerd waar we enorm trots op waren. Veel complimenten van klanten en collega’s over de look & feel, de gebruiksvriendelijkheid....

Anyway, na een tijd bekruipt je toch het gevoel dat het weer helemaal anders moet. Onze site was mooi maar statisch en in een tijd waar alles snel verandert, ging het écht niet meer. Dus al die jonge honden aan de slag, het moest bewegen, het moest elke dag aangevuld worden en dus moest de hele site op de schop. Van één aanpassing kon geen sprake zijn. Bovendien was een website sowieso ‘een ouderwets medium’ in hun ogen. Ok, prima, maar het is toch wel handig als mensen ons kunnen vinden dus voorlopig blijft de site, zolang er geen redelijk alternatief is.

Ik moet zeggen, we zijn weer blij en trots. Maar het gevoel dat het misschien over een jaar wéér anders moet, blijft. Het goede nieuws is wel dat het nu ook kan en dat maakt het verschil!

Anet van Haaster

Meester-Gezel Project

Beeldbron: Fontys Hogescholen en Charlie Neijenhuis

Bureau Nijman + van Haaster is nauw betrokken bij de opleiding International Lifestyle Studies van de Hogeschool Fontys in Tilburg. Deze oplediding geeft je inzicht in lifestyle van de verschillende groepen in de samenleving. Deze kennis over lifestyle wordt door de studenten omgezet in nieuwe lifestyle-concepten, die bijdragen aan de kwaliteit van leven van de mensen waarvoor ze zijn bedoeld. Met andere woorden; ze maken mensen bijvoorbeeld vitaler, gezonder, meer ontspannen, gelukkiger of zelfbewuster. Of ze maken de maatschappij veiliger, duurzamer, zorgzamer of saamhoriger. Dat betekent dat de producten en diensten die de studenten van fontys hebben bedacht de wereld een stukje beter maken. Deze nieuwe opleiding leidt studenten op tot trendwatcher. Bureau Nijman + van Haaster begeleidt een van de studenten gedurende haar opleiding in een meester-gezel programma. Hieronder stelt onze gezel Charlie Neijenhuis zich graag aan je voor.

Mijn naam is Charlie Neijenhuis, 24 jaar, woon in Den Bosch en begin in september 2011 aan mijn tweede jaar  International Lifestyle Studies aan de Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg. Hier studeer ik voor trendwatcher/conceptontwikkelaar. In mijn studie leer ik hoe de kwaliteit van leven van mensen kan verbeteren en verrijken. Dat doe ik in de sectoren food, leisure, living, appearance, human movement en health. Voor deze gebieden ga ik op zoek naar mentaliteitstrends en analyseer ik deze welke ik als presentatie of advies aan een opdrachtgever kan overhandigen. Daarnaast kan ik een stap verder zetten door een trend te vertalen naar een concept of product.

Voor mijn studie is het heel belangrijk om nauw samen te werken met het bedrijfsleven. Daar is waar ik uiteindelijk terecht kom. Door middel van gastdocenten, fieldtrips en expertmeetings blijven de banden nauw en leer ik netwerken. Daarnaast heeft International Lifestyle Studies het 'Meester-Gezel project'. Studenten zoeken ieder een meester  in het bedrijfsleven die dagelijks met trends en innovaties bezig is en studenten gaan als het ware ouderwets 'in de leer'. Een meester is een monitor gedurende de studie van de student, betrekt hem of haar bij zijn of haar eigen projecten en wordt betrokken binnen International Lifestyle Studies.

Het is erg spannend om als eerstejaars student al een echte trendwatcher of conceptontwikkelaar te benaderen. Ik zocht iemand die in veel sectoren inzicht heeft. Doordat Aafje Nijman  gastcollege heeft gegeven bij International Lifestyle Studies over trends en de toepassing daarvan had ik een goed beeld van haar werk.

Als mijn Meester behoort Aafje Nijman tot het netwerk van Meesters binnen Fontys Academy for Creative Industries. Alle meesters zijn meesters op het gebied van trendwatching, conceptontwikkeling, creativiteit en ondernemerschap. Doordat we gedurende mijn hele studie aan elkaar verbonden zijn is het ook mogelijk om langer betrokken te zijn bij projecten van mijn meester dan bijvoorbeeld een stageloper van maar 6 maanden. Daarnaast kan ik als gezel mijn gemaakte werk aan haar voorleggen voor feedback en zelfs brainstormen op lopende projecten.
Door de combinatie van  studeren, inzicht vanuit het werkveld en monitoring door mijn meester Aafje Nijman ben ik over drie jaar niet afgestudeerd maar een beginnend ondernemer.

Fontys International Lifestyle Studies                                                        
Charlie Neijenhuis - Everyday Charlie

Urban Fare

Beeldbron: Urban Fare

Aafje vertelt over haar zoektocht naar de ultieme biologische supermarkt tijdens haar vakantie in Canada:

Na even zoeken heb ik het gevonden. De  luxe, biologische supermarkt  Urban Fare in de hippe stadswijk Yale Town van Vancouver, Canada. Op vakantie je hele familie meeslepen naar een supermarkt, niet omdat je er wat wilt kopen maar gewoon omdat je het gezien wilt hebben, is niet altijd een goed idee. Gelukkig is er naast deze supermarkt een boekwinkel waar ze zich wel voor een kwartiertje kunnen vermaken. In de supermarkt kijk ik mijn ogen uit. De groente afdeling heeft mooie producten die in overvloedig gevulde robuuste manden gepresenteerd worden. Indrukwekkend is de afdeling met verse pasta die boven de hoofden van de verkoper te drogen hangen. Elke vers afdeling ziet er uit als bij een traiteur.  Ook op de niet vers afdeling is interessant, elk product is in een betaalbare variant en in een super-de-luxe variant te krijgen. Wat dacht je van hondenkoekjes met peanut butter of Cheddar cheese smaak in een stijlvolle retro verpakking? Aangekomen in het laatste gangpad is de verassing compleet.  Daar staat een totale wand met zelf te tappen en te scheppen peulvruchten, zuidvruchten, noten, cereal etc. Ongelofelijk, ik schat wel 12 meter lang. Dit is het walhalla voor een overtuigde muesli of cerial ontbijter. Kortom, een supermarkt concept waar van alles een vers, of een zelfschep of een extra luxe variant te krijgen is. Natuurlijk is er ook een zelfbedieningsrestaurant, exclusieve gerechten, alles biologisch en met de mogelijkheid een eigen picknick mand samen te stellen om in het park op te eten.

Je begrijpt, een kwartiertje in deze supermarkt was niet genoeg voor mij. Een verveelde dochter heeft me er dan ook na een tijdje aan mijn haren uit moeten slepen. 

Het concept van Urban Fare bewijst dat biologisch, luxe en hedonisme prima in één concept te verwezenlijken zijn.

www.urbanfare.com

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Download hier de pdf-versie.

Doe hier de test en bekijk de preview: Ik zie, ik zie wat jij niet ziet! Wat ziet de consument?

Op woensdag 2 november en vrijdag 4 november staan wij op de Horti Fair in de Amsterdam RAI. Op de Horti Fair kunt u alles aan ons vragen over uw verpakking.

Daarnaast geven we twee keer per dag een workshop. In vogelvlucht nemen wij tijdens deze intensieve workshop de belangrijkste onderwerpen van onze cursus ‘Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet.’ met u door. Hoe kijken consumenten? Wanneer is een verpakking succesvol? Vervolgens zullen we aan de hand van bestaande verpakkingen laten zien hoe de consument daarop reageert. Neem vooral uw eigen verpakking mee!

Een cursus die is bedoeld om beter inzicht te krijgen in het creatieve proces bij het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen en andere grafische uitingen.

Een product op het schap moet aan veel voorwaarden voldoen zoals impact, passendheid in de productcategorieën en aansluiting bij de merkwaarden. De consument beoordeelt dit product op het eerste gezicht voornamelijk op wat hij ziet. Niet iedereen beoordeelt visuele uitingen op dezelfde manier. Neem nou alleen al het verschil tussen hoe mannen of vrouwen naar producten kijken. Er zijn duidelijk fysieke verschillen die leiden tot verschillende stijlvoorkeuren en het anders interpreteren van kleuren en vormen door de consument. Dit speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een bepaald product vanuit het oogpunt van de verpakking.

In deze training wordt geleerd op een onderbouwende en rationele manier mee te denken met de vormgever en een volwaardig gesprekspartner zijn voor het ontwerpbureau. Als zowel de opdrachtgever als het ontwerpbureau dezelfde taal spreken, bevordert dit het ontwerpproces. Dit zal tot een beter eindresultaat leiden. Voor een conceptueel vormgever kan deze training een eye-opener zijn om op een analytische manier naar vormgeving te kijken en om vanuit een andere invalshoek met consumenten voorkeuren te worden geconfronteerd. Een opdrachtgever leert om op rationele gronden een verpakking of grafisch uiting te beoordelen op effectiviteit.

Kortom: wat zegt mijn grafische vormgeving en voor wie doe ik wat? Wanneer is het combineren van onverwachte elementen verrassend en prikkelend en wanneer wordt dit ongrijpbaar voor mijn consu- ment?

Deze training behandelt cases en biedt tools om de visuele kracht van producten optimaal te kunnen gebruiken. Dit is gebaseerd op jarenlang internationaal stijlonderzoek (wat vinden consumenten mooi en lelijk en wat is relevant?) in verschillende productdomeinen.

De Horti Fair is de grootste internationale vakbeurs over techniek, innovatie en inspiratie in de tuinbouw.  De Horti Fair vindt plaats van dinsdag 1 tot en met vrijdag 4 november van 10.00 tot 19.00 uur. In Amsterdam RAI vindt u in 4 hallen circa 600 internationale standhouders en 30.000 bezoekers uit binnen- en buitenland.

Think global, act local!

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Hoe beter we onze klant kennen, hoe meer we weten, des te beter kunnen we aansluiten bij hun wensen.

Dat die zoektocht niet eenvoudig is weten we allemaal, niets is grilliger dan de klant, het zijn net gewone mensen.

Een voorbeeld: JBC is een Belgische retailers die ongelofelijk succesvol is in België, en beter in staat is om aansluiting te vinden bij de Belgische klant dan internationale retailers.

België is een land met twee talen en twee verschillende culturen. Er zijn ook verschillende stijlvoorkeuren die gelijk loopt met de taal- en de cultuurgrens Vlaanderen en Wallonië. Dit betekent dat bepaalde thema’s van JBC beter verkopen in Vlaanderen dan in Wallonië. En dat verschil in verkoop is enorm groot. Zo groot, dat het zinvol is om de inkoopstrategie daarop aan te passen: think global, act local.

Naast het analyseren en aanpassen van collecties aan lokale verschillen, zijn deze verschillen ook bruikbaar om dichter bij je consument te komen. Betrek je klant bij het bedenken van lokale acties en laat hem meestemmen wat de nieuwste aanbieding van de week moet worden.  Kortom, geef hem het gevoel dat zijn mening telt.  Dan kun je als retailer het verschil maken.

www.jbc.be

App "Het Bureau"

App Het Bureau

Wat is er nou leuker dan je eigen app hebben op je smartphone....? Dat was het idee achter de app die het bureau als kado aan onze Anet heeft gegeven.

Op 27 augustus was het groot feest en we waren op zoek naar een bijzonder en origineel kado waarmee het bureau met zowel collega’s als oud-collega’s vertegenwoordigd kon worden. Het werd een persoonlijk app waarin iedereen zijn eigen boodschap aan de feestvarkens in kwijt kon. Dit alles voorzien van leuke foto’s, hilarische vermaak en natuurlijk tips om de uurtjes in de trein of het vliegtuig mee door te komen. Zie het als het ouderwetse vriendenboekje. Nu in gedigitaliseerde vorm, altijd op zak.

Met de functie van ibuildapp.com is het heel simpel om je eigen app te kunnen ontwikkelen middels een basissjabloon. Een handige tool en nog gratis ook. Met wat input en de juiste content was het kado in een mum van tijd in elkaar gezet. De mogelijkheden van deze functie zijn natuurlijk niet alleen om een leuk persoonlijk kado in elkaar te zetten. Wat denk je van iedereen zijn eigen persoonlijke app in plaats van je eigen website. Bloggers kunnen op deze manier heel makkelijk hun blog omzetten in een applicatie om zo hun volgers nog meer up-to-date te houden. Maar denk je eens in, hoe fijn zou het zijn als je je consument optimaal kunt bedienen door middel van de ontwikkeling van een app.

Ik zeg: Retailminded Nederland, kom op! Biedt je klant een dienst aan middels een online applicatie. Waar hebben ze behoefte aan? Wat willen ze weten en hoe kan je door middel van deze applicatie een personal assistent zijn in drukke en hectische tijden? Wijs je consument de weg en ontwikkel een app!

Vier trendtips voor uw merk in 2012!

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Download hier de pdf-versie.

In de vorige editie van onze nieuwsbrief hebben we onze nieuwe waardetrendlezing voor 2012 en 2013 geïntroduceerd. Hierin spreken we over de ‘traveller’ die de tijdgeest anno nu aanduidt.

Simpel gezegd wordt onze huidige tijdgeest gekenmerkt door uitersten en tegenstellingen. Er is veel mogelijk. De consument wil eigenlijk niks missen, bijvoorbeeld wel een natuurlijk interieur maar het moet ook comfortabel en luxe zijn. Simpel gezegd is dit dus een tijd waarbij hout en goud met elkaar gecombineerd kunnen worden. We zijn op zoek naar verdieping en bewustwording, maar tegelijk hebben we een grote hang naar spanning en uitdaging.

Vanuit deze visie formuleert BN+vH voor 2012/2013 vier grote behoefte clusters. Elk cluster leidt tot veranderingen. Hieronder vier trendtips voor het nieuwe jaar.

Let me be
Op zoek naar geluk, nostalgie, authenticiteit, maar vooral jezelf kunnen zijn. Betrek de consument bij je merk. Bijvoorbeeld de zoektocht naar kerststerren door Herman den Blijker. Het kabeljauwhaasje op wilde spinazie van Hans, zo uit de eigen keuken van Hans. Of denk bij de aanschaf van een nieuwe badkamer aan de bijbehorende en persoonlijk samengestelde badgeurlijn. Houd het als merk persoonlijk en dicht bij je consument.

Guide me
Gemak gaat boven alles. Maak het je consument vooral heel makkelijk en wijs hem de weg waar hij  moet zijn. Ontwikkel een app waarin je je consument 24/7 op smartphone of ipad van dienst kan zijn. Zorg voor heldere communicatie en overzicht. Geen moeilijke zoektochten, maar duidelijke taal en een bereikbare service. Zorg dat je consument duidelijk de weg kan vinden en ter beschikking heeft wat hij op dat moment nodig heeft.

Hold me
Het moderne individu maakt de bewuste keuze om verbindingen op te zoeken om zo persoonlijke doelstellingen te bereiken. Het nieuwe cocoonen. Omarm je consument en bescherm hem. Doe het samen. Crowdfunding en crowdsourcing. Geef je consumenten een platform waar ze samen tot een nieuw doel kunnen komen. Laat ze elkaar inspireren en helpen. Creëer een ontmoetingsplek.

Let me fly
Op zoek naar spanning en uitdaging. Zorg dat de consument de nieuwste technieken zelf kan ervaren. De ontwikkeling van de nieuwste techniek maakt luxe en ontspanning pas echt mogelijk. Interactieve schermen in de winkelomgeving. Spannend kleurgebruik. We zijn op zoek naar onze grenzen. Zelfs vertrouwde en alledaagse merken zoeken hun grenzen op. HEMA was trending topic afgelopen week door het androgyne model Andrej Pejic de hoofdrol te laten spelen in hun nieuwste reclamecampagne. Is dit echt HEMA en hoe ver kun je gaan als merk?

De kleur van BN+vH in 2012!

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Terwijl de kleurspecialisten van Pantone beweren dat Tangerine Tango dé kleur van 2012 wordt, hebben wij onze persoonlijke kleur voor het komende jaar gekozen. Waarom? Omdat we allemaal een bijzondere betekenis meegeven voor het nieuwe jaar aan deze kleur en willen we dit graag met jullie delen.

Anet van Haaster - Wit is het nieuwe grijs!
2012 Beginnen we met de kleur wit, oftewel een schone lei. Ondanks de sombere instelling is wit een belangrijke kleur in de mode. De kleur van licht houdt alle mogelijkheden open. In de mode winter- en zomerseizoen steeds meer door elkaar heen lopen en wit zal in beide seizoenen een hoofdrol spelen. Dat betekent veel nieuwe kansen voor iedereen in ieder jaargetijde.

Aafje Nijman – Oranje Rood!
Een warme kleur die zowel voor de mode als voor het interieur belangrijk gaat worden in 2012. De oranje rode kleur van Pantone 179C geeft en heeft een positieve en optimistische invloed op de gemoedstoestand. Iets wat Aafje iedereen toewenst in 2012.

Natasja van der Steen – Zonnehoedje!
Pantone 1915C oftewel Echinacea Purpurea! Het zonnehoedje is voor Natasja haar favoriete vaste plant in de tuin, ook in 2012. Deze plant met zijn mooie hardroze kleur staat voor zomer en zon. Daar word je vanzelf vrolijk van, geeft extra energie en is dus goed voor je weerstand.

Kirsten Eerland – Eccentric green + fantasie + uitdaging = 2012!
Groen is een tweeslachtige kleur. Dat bewijst de wijsheid uit het oude Egypte waar de god Osiris, die groen als kleur had, zowel de heerser van het dodenrijk was als de god van de vruchtbaarheid. Iets wat we in deze tijd van grote contrasten ons goed kunnen voorstellen. Bewustwording en natuur gaan hand in hand samen met technologie en luxe. Voor Kirsten is dit waar eccentric green voor staat in 2012. Ze voegt daar nog een grote dosis fantasie en uitdaging aan toe om ieder zijn wens voor het nieuwe jaar uit te laten komen. Pantone 3288C.

Nieuwe samenwerking met het Holland Marketing House

Beeldbron: google maps

Vanaf 1 maart bevinden wij ons op twee verschillende locaties. Anet zal voorlopig werken vanuit Amsterdam en Aafje zal een gedeelte van BN+vH voortzetten op de locatie in Nieuwegein bij het Holland Marketing House. Het Holland Marketing House is een initiatief van Branddoctors en Business openers. Holland Marketing House is een marketinghotspot van samenwerkende bedrijven. Dit initiatief is ontstaan vanwege het feit dat klanten enerzijds graag met gespecialiseerde bureaus werken, maar anderzijds ook willen profiteren van de synergie tussen specialisten. Vanaf 1 maart zullen wij onze specialiteit toevoegen aan dit interessante initiatief en aan deze combinatie van bureaus. Op dit moment zijn de volgende bureaus verenigd in het Holland Marketing House:  Opinieplein, Perfect World Principle, Mixe en natuurlijk Branddoctors en Business openers. Tijdens een gezamenlijk project met Branddoctors in de afgelopen maanden hebben we al gemerkt dat de kruisbestuiving zeer vruchtbaar kan zijn.


Wij kijken uit naar deze nieuwe samenwerking en hopen hiermee onze klanten uiteindelijk nog meer mogelijkheden en kwaliteit te kunnen bieden!

www.branddoctors.nl

Verleiding in je webshop

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Hoe kan je de consument online verleiden om meer te kopen? Bij online winkelen ontbreekt de verkoper die de klant enthousiast weet te overtuigen. Ook staat er geen flitsende presentatie die de consument wel ziet wanneer hij of zijn een fysieke winkel binnenloopt.

Wij van Bureau Nijman + van Haaster verbazen ons erover dat het op dit moment moeilijk blijft om de consument online te verleiden. Soms heeft ene klant net dat extra duwtje in de rug nodig wat aankoop of extra aankopen bevordert. Dan praten wij natuurlijk niet over de suggesties die op dit moment bij de meeste webshops naar voren komen met producten die voor jouw als consument eveneens interessant kunnen zijn. We hebben het zelfs niet over een bijpassende top, bij de broek die je zojuist hebt aangeklikt. Om de klant te verleiden is er een totaal beeld nodig wat inspireert en tot de verbeelding spreekt.

Vaak is de techniek nog ontoereikend of worden kosten fors groter om cross-selling te bevorderen. Dit kan betekenen dat producten anders moeten worden gefotografeerd of dat er een online applicatie moet worden ontwikkeld die de klant een stukje persoonlijke service biedt. Vraagstukken die bij ons bureau vaak naar boven komen. Gelukkig leven we in exponentiële tijden en gaat ons trendwatch hart sneller kloppen wanneer er weer nieuwe technologische ontwikkelingen op de markt worden gepresenteerd.

Wat interessant is om in dit artikel te vermelden is dat er geëxperimenteerd met 3D bodyscanners. Een 3D bodyscan maakt een digitaal 3D profiel van jouw lichaamsvorm. Met deze bodyscan kan precies jouw confectie maat worden opgemeten. Dit is een uitkomst voor het aankopen van online kleding, het op afstand laten maken van bijvoorbeeld maatpakken en daarnaast wordt er een persoonlijke 3D animatie van jouw lichaam gemaakt.

Eigenlijk zou je zelf niet eens meer in een fysieke winkel een kledingstuk hoeven passen en zou dit het einde kunnen betekenen van te kleine pashokjes of vieze kleedkamers. Daarnaast biedt het uitkomst voor mensen die niet meer kunnen winkelen of moeite hebben met passen. Denk bijvoorbeeld aan ouderen en of gehandicapten. Ook vermindert het retouren wanneer je je kleding online kan passen met jouw eigen digitale profiel.

New Look heeft als eerste deze full bodyscan techniek geïntegreerd in haar winkelomgeving. Op deze manier wil New Look aan iedereen de perfect passende denim en kleding afgestemd op je eigen lichaamsvorm verkopen.

Wil je meer lezen over de 3D bodyscan techniek en New Look lees dan het artikel uit Forbes en klik op onderstaande link.

http://www.forbes.com/sites/jenniferhicks/2011/10/24/bodymetrics-creates-3d-body-scanner-for-new-look/

Best of Both Worlds

Beeldbron: Bureau Nijman + van Haaster

Wij zijn een professioneel en enthousiast team met ruime ervaring op verschillende vakgebieden. Vanuit onze expertise in de branches Mode, Wonen en Levend Groen houden we onze klanten scherp.

We werken graag samen met andere professionals onder het motto ’delen is vermenigvuldigen’. Belangrijke partners van ons zijn: Branddoctors, Bureau Lidwien van der Ven, Double You Research en Most Genius. Een voorbeeld van een samenwerkingsvorm zijn onze jaarlijkse trenddiners die we met Branddoctors voor onze gezamenlijke klanten organiseren.

Wij opereren vanuit twee locatie’s: het decentrale Amsterdam en het centrale Nieuwegein. Zo blijft onze blik breed en is er voor elke klant een ideaal meeting point.