mode

Binnen het domein mode zijn wij gespecialiseerd in trendprognoses, assortimentsadvies, merkidentiteit, nulmetingen en quickscans, collectiesegmentaties, begeleiding van kwalitatief visueel marktonderzoek, workshops en trainingen.

 

Bekijk hier enkele recente projecten binnen het domein mode:

In de mode - on tour

In de mode - on tour

Trendpresentatie voor modeprofessionals

Onderzoek Moslima's & Mode

Onderzoek Moslima's & Mode

Grootschalig kwalitatief onderzoek naar modevoorkeuren van Moslima's.

WE Style Advisor training

WE Style Advisor training

Trainingstraject waarin winkelpersoneel wordt opgeleid tot deskundig style advisor.

Season Must Haves rapport

Season Must Haves rapport

In dit rapport worden de Season Must Haves ieder najaar en ieder voorjaar, de start van het seizoen, weergegeven.

In de mode - on tour

Bureau Nijman + van Haaster presenteerde tijdens deze avond haar nieuwste cursus ‘Persoonlijk Stijladvies’ afgestemd op de laatste trendthema’s. Daarnaast trad hele bureau aan als model. In de Mode On tour is een inititiatief van het CBW-Mitex in samenwerking met het HBD.

Onderzoek Moslima's & Mode

In dit rapport nemen wij u mee in de wereld van moslimamode. Centraal staat de vraag: hoe kunnen retailers op de groeiende groep nieuwe Nederlanders inspelen?

WE Style Advisor training

Bureau Nijman + van Haaster heeft samen met WE fashion een training ontwikkeld waarin haar winkelpersoneel wordt opgeleid tot deskundig style advisor. De style advisor helpt de klant met een persoonlijk stijladvies afgestemd op de persoonlijkheid en uiterlijke kenmerken van de klant.

WE Style Advisor training

Season Must Haves rapport

De "must haves" van de klant worden vergeleken met de markt in Nederland en België. Het doel van deze assortimentsanalyse is inzicht geven in het eigen assortiment ten opzichte van de markt. Het is een middel om collecties op de korte en middellange termijn bij te sturen en extra omzet te genereren.

Hema Brandmanual

HEMA heeft aan Bureau Nijman + van Haaster gevraagd om het HEMA handschrift in de brandmanual van HEMA vast te leggen. Het vervolg op deze opdracht was het geven van trainingen aan styling, inkoop, managementteams en externe bureaus.

Hema Brandmanual

Neckermann Duitsland

Neckermann Duitsland

JBC VM

Na inventarisatie is er voor alle onderdelen in de winkel en etalage een plan opgezet dat deels in 2010 en 2011 wordt uitgevoerd. Naast de veranderingen in de winkel is de afdeling VM binnen JBC gereorganiseerd en aangepast aan de eisen van deze tijd.

JBC VM

JBC Brandmanual + Portfolio

Daarnaast zijn in 2009 alle doelgroepen gevisualiseerd voor styling, inkoop en communicatie. JBC is één van de belangrijkste retailers in België en Luxemburg.

Vlisco

Vlisco is een fabrikant In Helmond die hoogwaardige dessins ontwikkelt voor de West Afrikaanse markt. Het is in Afrika ervaren als een Haute Couture product. Ons bureau heeft voor Vlisco verschillende opdrachten uitgevoerd: Het vormgeven van de merkwaarden, zowel intern als voor de consument Ontwikkel samen met de designafdeling collecties met herkenbare thema’s en motieven voor de Afrikaanse markt. Definieer een segmentatiesysteem voor de West-Afrikaanse markt, waarin onderbouwt wordt welke dessins geschikt zijn voor de verschillende landen, en welke geschikt zijn voor alle landen

Vlisco

O'neill

O'neill

meer projecten mode

Hema Brandmanual

Ontwikkeling van een brandmanual.

Neckermann Duitsland

Bureau Nijman + van Haaster begeleidt in 2010 en 2011 Neckermann bij de implementatie van een internationale assortimentstrategie. Er is o.a. een Internationaal stijlonderzoek opgezet voor vijf landen.

JBC VM

Na meer dan 10 jaar begeleiding van de styling en inkoop heeft JBC aan Bureau Nijman + van Haaster gevraagd om de afdeling VM naar een hoger niveau te tillen.

JBC Brandmanual + Portfolio

Bureau Nijman + van Haaster heeft voor JBC een brandmanual ontwikkeld waarin de merkidenteit is vastgelegd en gevisualiseerd.

Vlisco

Vormgeving van de merkwaarden en collectiebegeleiding.

O'neill

Bureau Nijman + van Haaster heeft voor O’neill de brandvalues, visie en missie vormgegeven. Daarnaast is een internationaal marktonderzoek gevisualiseerd en vertaalt naar de de collectie. Design en productmanagement hebben deze nieuwe strategie geïmplementeerd.